Sunday, February 10, 2013

Piltide kasutamise võimalused lasteiaia õppeprotsessis


Minu jaoks on pilt kunst, kellegi fantaasia/loovuse/mõtete kirjalik eneseväljendus. Pilt omab emotsioone ja tundeid - jutustab lugu.

Sobilik pilt on õpetaja töös suurepärane abivahend, millega on võimalik õppetegvust eelkõige lapse jaoks muuta köitvamaks, arusaadavamaks, seoseid loovamaks, jne. Kasutatav pilt peaks  kindlasti olema eakohane. Mida väiksem laps, seda selgemate detailidega see olema peaks, et kujuneks tõepärane ettekujutus vaadeldavast. Eriti oluline on see minu arvates looduse puhul.

Õppeteguses saab pildi abil tutvustada uut teemat, mis aitavad luua seoseid õpitavaga. Piltidest saab koostada töölehti, õppemänge, mõistatusi, mosaiike ja slaidiesitlusi. Pildi abil on võimalik suunata/õpetada lapse vaatlusoskust, ergutada fantaasiat ja loovust, jutustamist, kirjeldamist, võrdlemist. Pilt on oluline ka kunstitegevustes: pildi lõikamine ja kleepimine (peenmotoorika); joonistamine, maalimine - oma mõtete väljendamine läbi loomise. Pilt ja pildivaatlus suunavad kindlasti lapse ilumeelet, kunstitunnetust ja –tajumist.

Pilt on asi, mis võib väga sügavalt mällu süüvida ning hakata alateadlikult mõjutama mõttetegevust. Pildivaatlus loob emotsioone ja tundeid, seepärast pean väikelapse seisukohalt oluliseks, et pilt oleks nii esteetline kui ja  eetliline.


http://www.looduskalender.ee/sites/default/files/images/061110aa021.preview.jpg
 

No comments:

Post a Comment